پادشاهی فولکسواگن قورباغهای در این مکان
فولکسواگن بیتل سابقهای طولانی در پایتخت مکزیک دارد. مدلهای قدیمی مانند اینها زمانی به عنوان تاکسی استفاده میشدند. این خودرو مدتها به عنوان «ماشین مردم» شناخته میشد.
فولکسواگن بیتل سابقهای طولانی در پایتخت مکزیک دارد. مدلهای قدیمی مانند اینها زمانی به عنوان تاکسی استفاده میشدند. این خودرو مدتها به عنوان «ماشین مردم» شناخته میشد.
اما پس از توقف تولید مدلهای قدیمیتر در مکزیک در سال ۲۰۰۳، و نسخههای جدیدتر در سال ۲۰۱۹، تعداد این خودروها در شهر ۲۳ میلیون نفری مکزیکوسیتی در حال کاهش است. اما در همسایگی شمالی Cuautepec، این خودروهای کلاسیک هنوز در خیابانها ردیف میشوند.
رانندگان تاکسی مانند ناوارو میگویند که به استفاده از فولکس قورباغهای ادامه میدهند، زیرا خودروهای ارزان هستند و موتور پشت وسیله نقلیه به آن قدرت بیشتری برای بالا رفتن از تپههای شیب دار محله میدهد.
ناوارو هشت سال پیش رانندگی با فولکس را به عنوان راهی برای امرار معاش آغاز کرد.
وی گفت: وقتی از من میپرسند چه کاره هستی میگویم راننده فولکسواگن بیتل هستم. این کار مرا سرپا نگه میدارد... این عشق من است!
با این حال، مکانیکهای این منطقه میگویند فولکسواگن رو به مرگ است. دیوید انوجوسا، یک مکانیک خودرو، میگوید که قبلاً قطعات فولکسواگن میفروخت، اما از زمانی که فولکس واگن پنج سال پیش تولید خود را متوقف کرد، تهیه قطعات سختتر شده است.
انوجوسا در حالی که دستانش توسط گریس ماشین سیاه شده است، گفت: با روند فعلی، فولکسواگن دو یا سه سال دیگر ناپدید میشود. قبلاً قطعات زیادی داشتیم، اکنون به اندازه کافی وجود ندارد ... بنابراین آنها باید در تعمیرگاهها یا زباله دانها به دنبال قطعات باشند.
خواکین پرز میگویند که رانندگی با بیتل سفید مدل ۱۹۹۱ راهی برای ادامه سنت خانوادگی خود است. او توضیح داد که ماشینش غرش میکرد. پدرش نیز مانند او راننده تاکسی بود و رانندگی با فولکس واگن را آموخت.
او گفت: فولکس واگن در این منطقه، از زمانی که یادم میآید، بوده است. این ماشین مردم است.