به روز شده در: ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۷۵۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۵

حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد

روزنو :فرماندهی سایبری کشور با تأیید حمله سایبری هدفمند به زیرساخت‌های بانکی، اعلام کرد اختلال در سامانه‌های کارت‌محور بانک‌های ملی، صادرات و تجارت ناشی از این اقدام بوده است.

عصرایران: در پی رصد و بررسی‌های فنی صورت‌گرفته در مرکز فرماندهی سایبری، مشخص شد اختلال ایجادشده در سامانه‌های کارت‌محور برخی بانک‌ها از جمله بانک‌های ملی، صادرات و تجارت ناشی از یک حمله سایبری هدفمند به زیرساخت‌های مرتبط بوده است.

75b17189ZTp3ZWJwfGY6MjU0NzI1NC5qcGd8ZnVpOjI0MzY3NzJ8bDpmYXx2OjE

 بر اساس ارزیابی‌های اولیه، این حمله با هدف ایجاد اختلال در ارائه خدمات بانکی انجام شده و بلافاصله پس از شناسایی، اقدامات دفاعی و حفاظتی در سطح شبکه‌های بانکی و سامانه‌های پردازش تراکنش فعال گردید. در همین راستا و به‌منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و حفظ امنیت داده‌ها و دارایی‌های مشتریان، بخشی از خدمات مبتنی بر کارت به‌صورت موقت از دسترس خارج شده است.

 تیم‌های تخصصی امنیت سایبری، کارشناسان زیرساخت و مراکز عملیات امنیت در حال پایش لحظه‌ای سامانه‌ها و رفع آثار این حمله هستند و فرآیند بازگردانی کامل خدمات با بالاترین سطح ایمنی در حال انجام است.

 فرماندهی سایبری کشور ضمن اطمینان‌بخشی به شهروندان اعلام می‌کند امنیت داده‌ها و دارایی‌های بانکی مردم در اولویت کامل قرار دارد و هرگونه اقدام مخرب در فضای سایبری با رصد، مقابله و پیگیری تخصصی مواجه خواهد شد.

پربحث ترین روز
تصویر روز
خبر های روز
پرطرفدار