به روز شده در: ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۷۰۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۴

اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد وانت نیسان + جدول مرداد ۱۴۰۴

روزنو :در این گزارش به بررسی میزان اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه وانت نیسان می‌پردازیم.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد وانت نیسان / معامله کدام مدل سود بیشتری دارد؟ + جدول مرداد ۱۴۰۴

 بر اساس قیمت وانت نیسان در بازار آزاد و کارخانه، قیمت وانت نیسان در بازار آزاد ۷۹۶ میلیون تومان است این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو حدود ۱۳ میلیون تومان ارزان تر است و بدین ترتیب وانت نیسان در نمایندگی‌های سایپا به قیمت ۷۸۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد معامله این خودرو بیشترین سود را در بین خانواده وانت نیسان دارد.

قیمت بازار وانت نیسان گازسوز نیز حدود ۸۴۲ میلیون تومان است و در کارخانه نزدیک به ۸۳۵ میلیون تومان قیمت دارد بدین ترتیب با خرید وانت نیسان گازسوز (رادیال) از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد حدود ۸ میلیون تومان سود می‌کنید. در جدول زیر قیمت کارخانه و بازار آزاد وانت نیسان در مرداد ۱۴۰۴ را بخوانید.

قیمت کارخانه و بازار آزاد وانت نیسان - مرداد ۱۴۰۴

برند قیمت بازار آزاد(تومان) قیمت کارخانه(تومان) اختلاف قیمت(تومان)
وانت نیسان ۷۹۶,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸۳,۵۴۷,۰۰۰ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰
وانت نیسان (رادیال) ۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸۹,۲۴۷,۰۰۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰
وانت نیسان گازسوز ۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳۵,۴۲۲,۰۰۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰
وانت نیسان گازسوز (رادیال) ۸۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ۸۴۱,۱۲۲,۰۰۰ ۸,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه فنی نیسان زامیاد با پادرا پلاس

زامیاد برای ایجاد تمایز پادرا پلاس با نیسان آبی و در عین حال حفظ یکپارچگی این وانت با نسخه پرفروش، به تعویض اتاق بسنده کرد و مشخصات فنی و قوای محرکه را تغییر نداد. با این اوصاف زیر کاپوت هر دو نسخه یک پیشرانه قدیمی ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر بنزینی است که می‌تواند در شرایط ایده آل، ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

با این حال گروه خودروسازی زامیاد با علم به این موضوع که موتور فوق قدیمی و از رده خارج شده است، نسخه ارتقایافته این پیشرانه را جایگزین کرده که با نام M۲۴ پلاس شناخته می‌شود. هدف از طراحی و تعبیه این موتور روی پادرا پلاس و نیسان زامیاد، بهینه شدن مصرف سوخت و همچنین کنترل هر چه بیشتر آلاینده‌های خروجی از اگزوز بوده است. به همین خاطر پیشرانه قبلی مجهز به کالیبراسیون موتور یا ECU، کاتالیست جدید و دریچه گاز برقی شده است.

هم اکنون وانت نیسان با موتور ام ۲۴ در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، ۱۰.۷ لیتر سوخت می‌سوزاند و این در شرایطی اتفاق می‌افتد که نه در قدرت و نه گشتاور، تغییری داده نشده و گیربکس هم همان ۵ سرعته دستی است. ترمزهای عقب هر دو وانت همچنان کاسه‌ای بوده و در نسخه‌های گازسوز عرضه خواهند شد. (قدرت و گشتاور مدل دوگانه سوز به ۸۰ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن متر می‌رسد)

ویژه روز
تصویر روز
خبر های روز